Przedstawione wizualizacje pokazują widoki perspektywiczne dla stanowiących ostateczny produkt projektu koncepcji kierunkowych, w wariantach oznaczonych jako W22 i W32. Plansze prezentujące całościowo koncepcje kierunkowe wraz z ich ramowym opisem zamieszczono w zakładce MAPY.
Poniżej zamieszczono w pierwszej kolejności listę prezentowanych wizualizacji, wraz z krótkim odniesieniem się do części pokazanych na nich elementów. Opisy zawierają łącza umożliwiające bezpośrednie przewinięcie strony do odpowiedniej ilustracji. Należy podkreślić, że pokazane ilustracje stanowią jedną z możliwych wizji rozwoju analizowanego obszaru. Nie przesądzają one o zakresie działań inwestycyjnych, które będą tam podejmowane ani o docelowym układzie zabudowy czy też ciągów transportowych.
Koncepcja kierunkowa w wariancie W22
- Obszar koncepcji – widok w kierunku północnym – w prawej części ilustracji widoczny przebieg torowiska tramwajowego w korytarzu Trasy Tysiąclecia, z jego przejściem pod stacją Warszawa Wschodnia. Po południowej stronie układu kolejowego, na styku z Trasą Tysiąclecia, widoczna strefa terminala autobusów dalekobieżnych.
- Obszar koncepcji – widok w kierunku wschodnim – w dolnej części ilustracji widoczny rejon zabudowanych błoni Stadionu Narodowego wraz z nowo zagospodarowanym placem przed Dworcem Stadion oraz pętlą tramwajową widoczną powyżej placu. Po lewej stronie kolejowej linii średnicowej wskazana niebieskim ciągiem trasa rowerowa poprowadzona na kładce. Ponadto powyżej ul. Targowej widoczny nowy przebieg Trasy Świętokrzyskiej wraz z jej zagłębieniem się do proponowanego tunelu.
- Obszar koncepcji – widok w kierunku południowym – w centralnej części ilustracji widoczna oś wyznaczona przez ciąg ulic Grochowskiej, Zamoyskiego i Jagiellońskiej
- Rejon Dworca Wschodniego – widok w kierunku południowym – zbliżenie na ul. Kijowską w rejonie Dworca Wschodniego. Widoczne zbliżenie trasy tramwajowej do budynku Dworca oraz szereg proponowanej zabudowy w jego otoczeniu.
- Rejon Dworca Wschodniego – widok w kierunku północnym – zbliżenie na południowe sąsiedztwo stacji Warszawa Wschodnia. Widoczny plac przeddworcowy poddany reorganizacji i otoczony proponowaną nową zabudową. Wschodnią pierzeję placu stanowi budynek dworca autobusowego, od którego na prawo znajduje się strefa peronowa oraz strefa postojowa dla autobusów dalekobieżnych.
- Rejon Dworca Warszawa Stadion, plac przeddworcowy – widok w kierunku zachodnim – proponowane zwiększenie udziału powierzchni biologicznie czynnej na obszarze placu. W centralnej części placu widoczny przecinający go, zaznaczony ciemnoszarym kolorem ciąg, stanowiący przedłużenie deptaku biegnącego poprzez ul. Skaryszewską w rejon stacji Warszawa Wschodnia.
Koncepcja kierunkowa w wariancie W32
- Obszar koncepcji – widok w kierunku północnym – w prawej części ilustracji widoczne przykrycie istniejącego torowiska stacji Warszawa Wschodnia płytą z ulokowanym nie niej parkiem.
- Obszar koncepcji – widok w kierunku wschodnim – w dolnej części ilustracji widoczny wielopoziomowy plac przed Dworcem Stadion.
- Obszar koncepcji – widok w kierunku południowym – w części centralnej ilustracji widoczny zazieleniony plac miejski na odcinku ul. Targowej (powyżej wiaduktu kolejowego).
- Rejon Dworca Wschodniego – widok w kierunku południowym – zbliżenie na ul. Kijowską w rejonie Dworca Wschodniego. Widoczne rozciągające się tarasowo zadaszenie ponad całym placem przeddworcowym.
- Rejon Dworca Wschodniego – widok w kierunku północnym – widoczna obniżająca się tarasowo strefa parku ulokowanego powyżej stacji Warszaw Wschodnia, przechodząca w zadaszenie części peronowej dworca autobusowego raz przedpola Dworca Wschodniego od strony ul. Lubelskiej.
- Rejon parku powyżej stacji Warszawa Wschodnia – widok w kierunku zachodnim, zbliżenie na koncepcyjne zagospodarowanie parku powyżej stacji Warszawa Wschodnia. Przez obszar parku poza ciągami pieszymi poprowadzone zostały również drogi dla rowerów, łączące się z okoliczną naziemną infrastrukturą rowerową oraz z proponowaną kładką rowerową.
- Rejon Dworca Warszawa Stadion, plac przeddworcowy – widok w kierunku zachodnim, widoczne rozwiązania wielopoziomowe dla placu, umożliwiające pokonywanie różnicy wysokości bez konieczności użycia schodów. Jednocześnie otwarcia widokowe i obniżenie placu od strony zachodniej ułatwiają dotarcie do stacji metra, natomiast od strony wschodniej umożliwiają przedostanie się pod al. Zieleniecką do Parku Skaryszewskiego.
Koncepcja kierunkowa – wariant W22
Koncepcja kierunkowa – wariant W32